THE APPLE FANBOY CREDO

Thursday, June 28, 2007

1. There is a vast, worldwide conspiracy to destroy Apple. It includes journalists, Microsoft, and the business community in general.

2. Any attack on Apple is, in addition, a personal attack on you. Retaliation for these attacks must be swift, personal, and based on the concept that ‘the best defense is a good offense.’

3. Anything not entirely favorable said about the Mac, the iPod, the iPhone, or any Apple product is an attack on Apple and a personal attack on all Macintosh users. (See #2.)

4. Anything positive said about a competitor to the Mac, the iPod, the iPhone, or any Apple product is an attack on Apple and a personal attack on all Macintosh users; it must be met with an immediate counterattack that stresses the quality of the Mac compared to the PC regardless of what the original products were. (See #2 and #11.)

5. Leaving Apple or an Apple product out of any discussion to which it can be related (e.g., the graphical user interface, MP3 players) is an attack on Apple and a personal attack on all Macintosh users, no matter what the topic of the discussion. (See #2.)

6. Aside from the staff at Mac-related publications, e.g., MacWorld, the only journalists who know anything about computers are Walt Mossberg and David Pogue. (Note: “Knowing something about computers” is synonymous with loving and praising the Mac.)

7. Whenever in a discussion with the other kind of journalist, it is important to remind him/her that he/she can’t hold a candle to them.

8. The superiority of the iPod is clearly demonstrated by its popularity. The inferiority of Windows is clearly demonstrated by its popularity.

9. No one could possibly use Windows by choice; they must do so because they don’t know any better. It’s important to educate them about the Mac as frequently and as loudly as possible.

10. It’s important to bring up viruses, Trojans, and spyware whenever discussing Windows or the Mac. Ignoring the existence of anti-virus and anti-spyware software for the PC (and the fact that it updates itself automatically), is permissible.

11. Anything good about Windows was done by Apple first. If someone likes a particular Windows program or feature, it’s a good idea remind them of Apple’s precedence — and to point out how foolish they are for liking the Windows version. This does not apply to the two-button mouse.

12. Every discussion of any Apple product must always be brought back to how much better the Mac is than a Windows PC, regardless of the original subject.


David Pogue's iPhone review


EL CREDO DE TODO FANÁTICO DE APPLE

1. Existe una vasta y global conspiración que intenta destruir a Apple. Que incluye a periodistas, Microsoft y la comunidad financiera en general.

2. Cualquier ataque a Apple, es por adición un ataque hacia tu persona. La represalia por estos ataques debe ser rápida y personal, basada en el concepto de que "La mejor defensa es una buena ofensa".

3. Cualquier cosa dicha que no sea enteramente favorable sobre la Mac, el iPod, el iPhone o cualquier otro producto Apple es un ataque a Apple y un ataque personal a todos los usuarios Macintosh. (ver punto 2)

4. Cualquier cosa positiva dicha sobre un competidor de la Mac, el iPod, el iPhone o cualquier otro producto Apple, es un ataque a Apple y un ataque personal a todos los usuarios Macintosh; debe ser resuelto con un inmediato contraataque que exalte la calidad de la Mac comparada con la PC sin importar la procedencia de los productos. (ver puntos 2 y11 )

5. Dejar a Apple o cualquier producto Apple fuera de cualquier discusión en la que se hable sobre (por ej. de interfaz gráfica o reproductores de mp3) es un ataque a Apple y un ataque personal a todos los usuarios Macintosh, no importa cual sea el tema de la discusión.

6. Dejando de lado a los staff de las publicaciones relacionadas, por ej. MacWorld, los únicos periodistas que saben algo sobre computadoras son Walt Mossberg y David Pogue. (Nota: "saber algo de computadoras" es un eufemismo para referirse al amor y el aprecio por la Mac).

7. Cuando uno este en una discusión con la otra clase de periodistas es importante recordarle a el/ella que no se les puede segur el hilo de la conversación.

8. La superioridad del iPod está claramente demostrada por su popularidad. La inferioridad de Windows esta claramente demostrada por su popularidad también.

9. Nadie puede elegir usar Windows por opción; ellos lo hacen por que no conocen nada mejor. Es importante educarlos sobre la Mac lo mas frecuente y enérgicamente posible.

10. Es importante mencionar a los virus, trojanos y spywares cuando se discute sobre Windows o Mac. Ignorar la existencia de programas anti-virus y anti-spyware para Pc (y el hecho de que se actualizan automáticamente), es permisible.

11. Cualquier cosa buena sobre Windows fue hecha por Apple primero. Si ha alguien le gusta alguna característica o programa en particular, es bueno recordarle el precendente de Apple - y señalarle lo tonto que es por gustarle esa versión de Windows. Esto no se aplica para el mouse de dos botones.

12. Cualquier discusión sobre cualquier producto Apple debe siempre mencionar cuanto mejor es el sistema Mac comparado con Windows-PC, sin importar el tema original de la discusión.

Via: ThinkMac.net

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APPLEvolution

Monday, June 25, 2007

Apple's products timeline
Click for the full-size image (3200×2451 pixels – 696KB)

Via: ComputerLove

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BLOXORZ - JUEGO DE LÓGICA

Culpa de Guadalupe estuve todo el domingo enganchado con un juego de lógica basado en flash, llamado Bloxorz, posteo la prueba de que lo terminé, llegando al nivel 33. Guada esto es para vos que lo abandonaste en el 29 jejeje.

Stage 33

Crongratulations Screen

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CRAZY WEB-DESIGN WITH TABLES

Sunday, June 24, 2007


<SARCASM> I wonder if that code validates? | Me pregunto: ¿Ese código validará? </SARCASM>


Via: CreativeBits

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DESIGN NOT FOR THE FAINT OF HEART

Friday, June 22, 2007

* Mientras trabajaban en un proyecto para el American Institute Of Graphic Artists, John Neerland y Nina Orezzoli, se dieron cuenta que mucho de los términos que se usan en diseño gráfico tienen una connotación un poco sombría, ("viuda", por ejemplo para referirse a la última palabra de un bloque de texto que queda en una linea "solita" al final del mismo) así nació "Design not for the faint of heart" un concepto divertido que usaron en remeras, anuncios, posters y en una herramienta online que invita a los estudiantes de diseño a buscar 25 términos "sombríos" relacionados con el diseño en una escena del crimen (la aclaración de arriba la pueden tomar como una pista si intentan medir sus conocimientos en el juego ;).

* While working for the American Institute Of Graphic Artists, John Neerland and Nina Orezzoli realized that many of the terminology employed in graphic design were grim and even kinda creepy, (for example the word "widow" is used to refer to the single word on a line at the end of a paragraph), so with this on mind they developed "Design not for the faint of heart" a funny concept for posters, ads, t-shirts and interactive-tool-online which invites design students to find 25 "dark" terms related to design in a "crime scene" (you can take the previous explanation as a clue if you decide to take the test and measure you're knowledge in the game ;)

DESIGN NOT FOR THE FAINT OF HEART - the game

Via: Creative Bits

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SHH - FÁCIL

* Pixelart + electrónica, ¿Por qué será que esa combinación es tan letal?
Shh es un dúo electrónico con base en Buenos Aires, Argentina integrado por Diana Huarte y Daniel Gorostegui. El siguiente es su primer single, que también extiende su estética al sitio de la banda y al booklet del cd.

* How is it that the combination of electronica and pixelart is so lethal?
Shh is an electronic duo with base in Buenos Aires, Argentina, compound by Diana Huarte and Daniel Gorostegui. This is their first single, which provides the looks and feel for their website, and the booklet of their cd.


Video de la canción "Fácil" de Shh | Video of the song "Fácil" (Easy) by Shh


Shh - CD

Shh - video screen dump

Shh - video screen dump

Shh - video screen dump

Shh - video screen dump

Links: shhsounds.com (band's site); pilo (ilustraciones - illustrations).

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ABOUT...

Thursday, June 21, 2007

«Design is about solving problems. Art is about creating them.»
("El Diseño es sobre resolver problemas. El Arte es sobre crearlos.")

via: Bokardo

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PROMETEUS A SELF-FULFILLING PROPHECY?

Wednesday, June 20, 2007


is this a self-fulfilling prophecy?


- Man is God.
- He is everywhere, he is anybody, he knows everything.
- This is the Prometeus new world.
- It all started with the Media Revolution, with Internet, at the end of the last century.
- Everything related to the old media vanished: Gutenberg, copyright, the radio, television, advertisement.
- The old world reacts: more restrictions for the copyright, new laws against non authorized copies. Napster, the music peer to peer company is sued.
- At the same time, free internet radio appears; TIVO, the internet television, allows the viewers to avoid commercials.
- The Wall Street Journal goes on line; Google launches Google News.
- Everyday millions of people read Ohmynews the biggest on line newspaper. Ohmynews written by thousands of journalists.
- Flickr becomes the biggest repository in the history of photos, YouTube for movies.
- The power of the masses. A new figure emerges: "the prosumer", a producer and a consumer of information. Anyone can be a prosumer.
- The news channels become available on the Internet.
- Blogs become more influential than the old media.
- Newspapers are released for free.
- Wikipedia is the most complete encyclopedia ever.
- In 2007 Life magazine closes.
- The NYT sells its television and declares that the future is digital. BBC follows.
- In the main cities of the world people are connected for free. At the corners of the streets totems print pages from blogs and digital magazines.
- Millions of people are now getting used to the internet many virtual worlds.
- A person can have multiple on line identities.
- Second Life launches the vocal avatar.
- The old media fight back. A tax is added on any screen; newspapers, radios and televisions are financed by the State; illegal downloading from the web is punished with years of jail.
- Around 2011 the tipping point is reached: advertisement investments are done on the Net.
- The electronic paper is a mass product: anyone can read anything on plastic paper.
- In 2015 newspapers and broadcasting television disappear, digital terrestrial is abandoned, the radio goes on the Internet.
- The media arena is less and less populated. Only the Tyrannosaurus Rex survives. The Net includes and unifies all the content.
- Google buys Microsoft. Amazon buys Yahoo! thus becoming the world universal content leaders with BBC, CNN and CCTV.
- The concept of static information - books, articles, images - changes and is transformed into knowledge flow.
- Advertisement is chosen by the content creators, by the authors themselves and becomes information, comparison, experience.
- In 2020 Lawrence Lessig, the author of 'Free Culture', is the new US Secretary of Justice and declares the copyright illegal.
- Devices that replicate the five senses are available in the virtual worlds. Reality could be replicated in Second Life.
- Anyone has an "Agav" (agent-avatar) that finds information, people, places in the virtual worlds.
- In 2022 Google launches Prometeus, the Agav standard interface.
- Amazon creates Place, a company that replicates reality. You can be on Mars, at the battle of Waterloo, at the Super Bowl as a person. It's real.
- In 2027 Second Life evolves into Spirit. People become who they want. And share the memory. The experiences. The feelings. Memory selling becomes a normal trading.
- In 2050 Prometeus buys Place and Spirit. Virtual life is the biggest market on the planet. Prometeus finances all the space missions to find new worlds for its customers: "the terrestrial avatar".
- Experience is the new reality.

Voice: Philip K. Dick Avatar.
Date: 6th April 2051
Place: unknown

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PARIS HILTON IN A CARTOON MOTION

Tuesday, June 19, 2007

Warning: Pretty bitchy post ahead.

Everyone's favourite bitch heiress is about to get her very own animated series for television powered by Stan Lee, so here it is an sneak peek on how is she going to look like as a cartoon character.

Paris Hilton, the cartoon version


Give me a break, where is Penelope Pitstop (a.k.a. Penélope Glamour in Argentina) when you need her?
(This post end up like a Perez Hilton post, yiaks!!)
Via: La nuez

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DESIGN CAN MAKE YOU HAPPY

Sunday, June 17, 2007

- El diseñador gráfico Stefan Sagmeister habla sobre el diseño y la felicidad en TED (Technology, Entertainment, Design).

- Graphic Designer Stefan Sagmeister talks at TED about Design and happyness.


[15 mins. video]


The words of Stefan really moved me, so, I would like to underline the lists that he made during the talk.

List about the things he likes about designing
"Can I do more of the things that I like doing in design? and less of the ones that I don't like to be doing?"

  • - Thinking about ideas and the content freely - with the deadline far away.
  • - Working without interruption on a single project.
  • - Using a variety of tools and techniques.
  • - Travelling to new places.
  • - Working on a project that matter to me.
  • - Having things come back from the printer down well.

List about the things he have learned in life (so far)
"... that contained all the things that I felt I've learned in my life so far."

  • - Complaining is silly. Either act or forget.
  • - Thinking life will be better in the future is stupid. I have to live now.
  • - Being not truthfull works against me.
  • - Helping others helps me.
  • - Organizing a charity group is surprisingly easy.
  • - Everything I do always come back to me.
  • - Drugs feel great in the beginning and become a drag later on.
  • - Over time I get used to everything and start taking it for granted.
  • - Money does not make me happy.
  • - Travelling alone is helpful for a new perspective in life.
  • - Assuming is stiffing.
  • - Keeping a diary supports my life development.
  • - Trying to look good limits my life.
  • - Worrying solves nothing.
  • - Material luxuries are best enjoyed in small doses.
  • - Having guts always works out for me.


Las palabras de Stefan me movilizaron por lo que quisiera subrayar las listas que hizo durante la charla.

Lista sobre las cosas que a él le gustan acerca del acto de diseñar
"¿Puedo hacer más de las cosas que me gusta hacer al diseñar? y menos de las que no me gustan?"

  • - Pensar sobre las ideas y el contenido libremente - Con la fecha de entrega lejos.
  • - Trabajar sin interrupciones en un solo proyecto.
  • - Usar una variedad de herramientas y técnicas.
  • - Viajar a nuevos lugares.
  • - Trabajar en un proyecto que importe para mi.
  • - Que las cosas vuelvan bien hechas de la imprenta.

Lista sobre las cosas que él a aprendido en la vida (hasta ahora)
"... que contenía todas las cosas que sentía que he aprendido hasta ahora en mi vida."

  • - Quejarse es tonto. O se actúa en consecuencia o se lo olvida.
  • - Pensar que la vida será mejor en el futuro es estúpido. Tengo que vivir ahora.
  • - No ser honesto funciona en contra de mí.
  • - Ayudar a otros me ayuda.
  • - Organizar un grupo de caridad es sorprendentemente fácil.
  • - Todo lo que hago siempre vuelve hacia mi.
  • - Las drogas se sienten genial al principio pero se convierten en un obstáculo mas adelante.
  • - Con el tiempo me acostumbro a todo y comienzo a darlo por sentado.
  • - El dinero no me hace feliz.
  • - Viajar en solitario es útil para tener una perspectiva nueva en la vida.
  • - Prejuzgar te vuelve rígido.
  • - Llevar un diario ayuda al desarrollo de mi vida.
  • - Tratar de verme bien me limita.
  • - El preocuparse no resuelve nada.
  • - Los lujos materiales se disfrutan más en pequeñas dosis.
  • - Tener valor siempre me funciona.

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DON'T GIVE CENSORSHIP A CHANCE

Friday, June 15, 2007

So here we go again, censorship is back among us, the latest instalment of the saga is Flickr and their policy of what is 'secure' according to them.

cens(r)
Image by Danpea used without permission but with the very best intentions. :)


"English:
If your Yahoo! ID is based in Singapore, Germany, Hong Kong or Korea you will only be able to view safe content based on your local Terms of Service so won’t be able to turn SafeSearch off.
In other words that means, that German users can not access photos on flickr that are not flagged "safe" ... only flowers and landscapes for the germans ...
We will not let this happen! Copy and upload this picture to your account - show flickr who we are!"


"Español:
Si tu Yahoo! ID está basada en Singapor, Alemania, Hong Kong o Corea sólamente verás contenido llamado seguro basándose en nuestros términos de servicio locales y no podrás deshabilitar el modo de búsqueda segura..
En otras palabras esto significa, que usuarios alemanes p.ej. ya no podrán acceder a fotos en flickr que hayan sido "flagged", es decir marcadas como no seguras y para todo público... solamente flores y paisajes para los alemanes ...
No permitiremos que ésto suceda! Copia y carga esta foto a tu cuenta de yahoo por favor para mostrar a flickr quienes somos!"

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A FOOT IN TWO WORLDS

Thursday, June 14, 2007

«What is design? It's where you stand with a foot in two worlds - the world of technology and the world of people and human purposes - and you try to bring the two together.»

(¿Qué es diseño? Es el lugar dónde te parás con un pie en dos mundos - el mundo de la tecnología y el mundo de las personas y los propósitos humanos- y tratás de hacer que ambos se junten)

Mitchell Kapor

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DESIGN & MAFIA TIPS... CAPISCE?

Monday, June 11, 2007

- Con la llegada a su fin de una de las mejores series de televisión del último tiempo, nos llega un artículo escrito por Michael Bierut para Design Observer sobre las cosas que podemos aprender (como diseñadores) de la serie The Sopranos.

- As one of the greatest Tv series of the last time comes to an end, Michael Bierut of Design Observer wrote a hilarious article about the things we can learn (as designers) from The Sopranos. (scroll down for the english version of the article)

The Sopranos - Gangsta/Logo

Sobre las relaciones con los clientes:
"Cuando estas haciendo que alguien se desangre, no lo apretas hasta secarlo. Por el contrario, dejas que siga suplicando, suavemente. Así lo podes hacer sangrar la semana que viene, y la que sigue, como mínimo."

- "Uno de mis socios una vez describió a dos diseñadores que él conocía. Uno estaba determinado ha maximizar las ganancias de cada proyecto que tomaba, una busqueda que estaba acompañada por enormes discuciones con los clientes, y ocacionalmente de demandas judiciales. El otro le concedía todos los puntos razonables a sus clientes, haciendo menos en cada trabajo, incluso perdiendo dinero de vez en cuando. ¿Cuál de esos dos puntos nunca hay que repetir en la práctica (del diseñador)? ¿Cuál de los dos trabajará con el mismo cliente por decadas? Adivinen.
Por supuesto, que los clientes no quieren sangrar, pero si apreciarían un poco de suavidad"

Sobre los bloqueos creativos:
"¿Mi consejo? Dejá de lado eso por un rato, vamos, nos terminamos un porro y mañana las palabras saldrán volando de tu trasero."

- "El consejo de Paulie al frustrado escritor amateur Christopher es bastante parecido a lo que dicen todos los libros sobre creatividad que he leído: si estas luchando con un problema, ponlo de lado y la inspiración vendrá cuando menos la esperes. Aunque no sea posible seguir la prescripción de Paulie al pie de la letra (mi adorada esposa Dorothy en general no tiene mucha simpatía por ese tipo de asistencia) ir a un museo usualmente da el mismo resultado (en cuanto a la inspiración)."

Sobre la profesión creativa:
"¿Planificación de eventos? Eso es medio gay, no?"

- "Para Los Sopranos, el interés en ciertas cosas, incluyendo la planificación de eventos, el diseño de modas, la literatura y ciertas teorías psicológicas, son consideras como indicios de ser afeminado. Una actitud de macho no poco similar se puede ver en las juntas directivas de las empresas cuando se habla sobre temas que involucran al diseño. Muchos de los que dan decisiones ejecutivas solo se sienten cómodos con hojas de cálculo. Muéstrales colores y formas y verás el pánico en sus ojos mientras buscan frenéticamente recuerdos de cuando tuvieron que elegir telas para su casa en la playa. Parte de nuestro trabajo es hacer que estos tipos se sientan cómodos con su lado suave."

Sobre la conducta profesional:
"Vos No pensás. Le faltas el respeto a este lugar. Esa es la razón por la que te pasan por encima."

- Por razones demasiado complicadas para ser explicadas aquí (Dejando de lado lo obvio del punto) El equivalente en diseño de faltar el respeto en el Bing, es hacer trabajos del tipo especulativo.

Sobre la apropiación:
"A la mierda con el expresso, el cappucino. Nosotros inventamos esa mierda. Y todos los otros chupapijas se están haciendo ricos a costa de nosotros."
"Oh, de nuevo con la violación a la cultura."


- "Por su propia admisión, Howard Schultz se inspiró en las cafeterías en Venecia y Milán cuando creó su pequeña versión en Seattle. Los diseñadores de la interfaz gráfica en Apple se influenciaron por el trabajo desarrollado en el Centro de investigación Xerox en Palo Alto. La imitación, la influencia y la iteración son cruciales en el desarrollo del diseño. El único requisito es que la meta sea la transformación, no la replicación."

Sobre las inesperadas consecuencias de la tecnología:
"Me suena como que Anthony Jr. se ha involucrado en el existencialismo."
"Ese puto internet."

- "Ok, la tecnología avanzada puede que haya introducido la idea de un universo carente de Dios en la familia Soprano. Los diseñadores, sin embargo, creen que la tecnología avanzada es la mejor prueba de que Dios existe - y que Él reside en Cupertino, California."

Sobre el compromiso:
"Llegue un día a casa, y le dispare a ella cuatro veces. Dos en la cabeza. También maté a su tía. No sabía que ella estaba ahí. Y al cartero también. El punto, es que me comprometí completamente"

- "Escuche sobre esto cuando estaba en la Escuela de Diseño, y todavia se me olvida a veces: Si vas a hacer algo grande, hazlo realmente grande. Si vas a hacer algo simple, hazlo realmente simple. O realmente pequeño, o realmente lujoso. Si vos vas por un proyecto, si vos estas tratando de ganar una competencia, si sos serio cuando se trata de que un trabajo quede listo, no te preocupes a menos que estés dispuesto a estar completamente comprometido con el."

Sobre la estética:
"En la cara no, ¿ok? ¿Me concedes eso? ¿ah? ¿Puedo conservar mis ojos?"

- "A los diseñadores les gusta pensar de que no se trata de cómo se vea. Es a acerca de cómo funciona o cómo comunica, o cómo cambia al mundo. Todo esto es verdad, excepto que también es acerca de cómo se ve. Los artefactos que hacemos son el Caballo de Troya que entrega las ideas a un público desprevenido. Haciéndolo lucir hermoso (o comprometido, o gracioso, o provocativo) es cualquier cosa menos que un ejercicio de lo superficial. Todos quedamos sorprendidos antes y ahora. Solo asegúrate de conservar tus ojos."


On client relationships:
"When you're bleeding a guy, you don't squeeze him dry right away. Contrarily, you let him do his bidding, suavely. So you can bleed him next week and the week after, at minimum."

- "One of my partners once described two designers he knew. One was determined to maximize the profit of every project he undertook, a quest that was accompanied by massive arguments with clients, and occasionally lawsuits. Another would concede every reasonable point to his clients, making less on each job, even losing money every once in a while. Which one never had repeat business? Which one worked with the same clients for decades? Take a guess. Of course, clients don't want to be bled, but they do appreciate a little suaveness."

On creative blocks:
"My advice? Put that thing down awhile, we go get our joints copped, and tomorrow the words'll come blowing out your ass."

- "Paulie's advice to frustrated amateur screenwriter Christopher is pretty much exactly the same as every book on creativity I've ever read: if you're struggling with a problem, put it aside and inspiration will come when you're not expecting it. While it may not be possible to follow Paulie's prescription to the letter — my lovely wife Dorothy is generally unsympathetic when I ask for this kind of assistance — going to a museum will usually do the trick."

On the creative professions:
"Event planning? It's gay, isn't it?"

- "On The Sopranos, interest in certain things, including but not limited to event planning, fashion design, literature, and certain psychological theories, are considered indications of effeminacy. A not unsimilar macho attitude often obtains in corporate boardrooms when it comes to design. A lot of executive decision makers are comfortable with spreadsheets. Show them colors and shapes, on the other hand, and you can see the panic in their eyes as they frantically grope through their memories for that time they helped pick out the fabric covers in their beach houses. Part of your job is making these fellows comfortable with their softer sides."

On professional behavior:
"You don't think. You disrespect this place. That's the reason why you were passed the fuck over."

For reasons too complicated to explain here — aside from the obvious point that they sound somewhat alike — the design equivalent to disrespecting the Bing is doing spec work.

On appropriation:
"Fuckin' expresso, cappucino. We invented this shit. And all these other cocksuckers are gettin' rich off us."
"Oh, again with the rape of the culture."


- "By his own admission, Howard Schultz was inspired by the coffee houses of Venice and Milan when he created his own little version in Seattle. The designers of the graphical use interface at Apple were influenced by work developed at Xerox's Palo Alto Research Center. And some people think that the Flintstones are just the Honeymooners except set in the Stone Age. Imitation, influence, and iteration are crucial to design development. The only requirement is that the goal is transformation, not replication."

On the unintended consequences of technology:
"It sounds to me like Anthony Jr. may have stumbled onto existentialism."
"Fucking internet."


Okay, advanced technology may have introduced the idea of a godless universe to the Soprano household. Designers, however, believe that advanced technology is our best proof that God exists — and that He lives in Cupertino, California.

On commitment:
"I came home one day, shot her four times. Twice in the head. Killed her aunt, too. I didn't know she was there. And the mailman. At that point, I had to fully commit."

- "I heard this back in design school, and I still forget it every now and then: if you're going to make something big, make it really big. If you're going to make it simple, make it really simple. Or really small, or really fancy. If you're going after a project, if you're trying to win a competition, if you're serious about getting the job done, don't bother unless you're willing to fully commit."

On aesthetics:
“Not in the face, okay? You give me that? Huh? Keep my eyes?"

Designers like to think that it's not about how it looks. It's about how it works, or how it communicates, or how it changes the world. All true, except it's also about how it looks. The artifacts we make are the Trojan Horses that deliver our ideas to an unsuspecting public. Making them look beautiful — or engaging, or funny, or provocative — is anything but a superficial exercise. We all get whacked now and then. Just make sure you get to keep your eyes.

Via: DesignObserver

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A GREENER TYPOGRAPHY IN GLORIOUS B&W

Thursday, June 07, 2007

Fontlovers be prepare for this...


-TYPOLUTION-


Corto animado de Olivier Beaudoin, que le valió un «Diplôme d'Or» en la conferencia Écodesign 2007 en St. Petersburg. (La canción "Nostrand" de Ratatat es la banda de sonido del corto)

Animated short-film winner of the «Gold Diploma» at the St. Petersburg 2007 Écodesign Conference by Olivier Beaudoin. (The soundtrack of the short-film is the song "Nostrand" by Ratatat)

Via: Cut&PasteCrew

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JOHN NACK AS A CS3 ICON


Portrait of John Nack (Adobe Photoshop Product Manager) by illustrator Charis Tsevis.

Check the (amazing) full size image at Tsevis flickr.
Via John Nack's blog

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GRAPHIC DESIGN MAKES FRONT-PAGE...

Wednesday, June 06, 2007

... ONLY WHEN BAD NEWS ARE HAPPENING.

OLYMPICS LOGO TRIGGERS EPILEPSY

"Three days after the launch of the logo for the 2012 London Olympics, Britain’s biggest selling tabloid newspaper still regards the furor surrounding the new symbol as front-page news. Not only is it widely regarded as a badly designed logo, but nearly 30,000 people have signed an online petition demanding its withdrawal. And now, in its animated form, it is said to cause epileptic attacks."
Via: DesignObserver

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HOW TO MAKE A LOGO CITIUS, ALTIUS AND FORTIUS

Tuesday, June 05, 2007

(scroll down for the english version of the post)

Me rehusaba a hablar, en el blog, sobre el logo de los Juegos Olímpicos de Londres 2012, (mi postura ya la fije en mi Twitter), todo el mundo rápidamente tomó partido, (por si a alguien le interesa, los que están pateando al caído van ganando). Se lo defiende tan apasionadamente como se lo odia. Así se pueden encontrar desde "10 razones para amar al logo en cuestión" (con puntos realmente válidos) a crÍticas despiadadas (con puntos realmente validos también) que llegan al extremo de descalificarlo encontrando un parecido razonable entre la insignia de los futuros juegos y la figura deconstruída de Lisa Simpson practicándole "sexo oral" a la figura de la izquierda, identificable como "London" de aqui en adelante. (Ésta vez no fui yo el que encontró el parecido desafortunado, sino un crítico de arte del blog del diario inglés The Guardian)


El "problema" tomó un nuevo giro inesperado cuando, la BBC informó en un artículo que la animación que acompaña al lanzamiento del logo habría tenido que ser modificada debido al llamado de Organizaciones que asisten a enfermos de epilepsia que comentaron que algunas personas con esa enfermedad habrían sufrido episodios mientras vieron el comercial. ¿Estamos ante un logo del tipo Pokemon? (¿Cómo si esa fuera una escala que mide algún tipo de desastre natural?) Afortunadamente no, según se encargó de aclarar en un comunicado la vocera de los organizadores de los juegos Londres 2012. Y aca me voy a detener. ¿Por qué se vieron en la necesidad de aclarar que el logo no tenía nada que ver con eso? Creo que la respuesta es que tienen entre manos una comunicación gráfica débil, y ellos lo saben.

A lo mejor el logo está demasiado adelantado a su tiempo, y esto no lo digo sarcásticamente, y por eso nos cuesta tanto digerirlo.

-Al final de post la letra de una canción que me parece va perfecto con el logo.

HOW TO MAKE A LOGO CITIUS, ALTIUS AND FORTIUS.

I was reluctant to talk over here about the whole London 2012 Olympics Logo drama (my posture was set at my twitter), the whole world quickly take sides (if anyone cares about it, the ones that are beating the defeated seems to be winning so far). It is defended enthusiastically as it is hated. So you can easily find from "10 reasons to love the logo in the matters" (with some really valid points) to ruthless criticism (with some really valid points too) with an extremes disqualifications, bringing to the attention the resemblance between the future Olympic trademark and a deconstructed Lisa Simpson performing "oral sex" to the figure in the left, also known as "London" from now on. (This time it wasn't me who find the unfortunate resemblance, but a critic at The Guardian Arts blog)

The "problem" took an unexpected turn when the BBC reports in an article that an animated piece of the ads campaign for the Games was modificated by request because an Organization who assist persons with epilepsy received calls from people who had suffered fits after seeing the ads. Are we in front of a pokemon-like logo? (Like if that is an scale that measures some sort of a natural disaster) Fortunately the answer is not, according to the London 2012 spokeswoman. And this is where I want to stop. Why they felt the urge to clarify that the logo got nothing to do with that? I think the answer is because they have on their hands a weak graphic comunication, and they know that.

Maybe the logo is just way too ahead in time, and this is a 100% sarcasm-free commentary, therefore the difficulty to digest it.

London 2012 - Colours


The logo seem to claim (like in Mika's song): "Do I attract you? Do I repulse you with my queasy smile? Am I too dirty? Am I too flirty? Do I like what you like? I could be wholesome. I could be loathsome. I guess I'm a little bit shy. Why don't you like me? Why don't you like me without making me try? I try to be like Grace Kelly, but all her looks were too sad. So I try a little Freddie. I've gone identity mad! I could be brown. I could be blue. I could be violet sky. I could be hurtful. I could be purple. I could be anything you like. Gotta be green. Gotta be mean. Gotta be everything more. Why don't you like me? Why don't you like me? Why don't you walk out the door!"

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THERE'S NEVER BEEN AN iPOD...

Monday, June 04, 2007

The 3 first iPhone ads... WOW!!!




Prepare your wallets for june 29.

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I ♥ NY

Sunday, June 03, 2007

Este mes de junio se celebran los primeros 30 años del famoso logotipo "I ♥ NY" que el gran Milton Glazer realizara para la ciudad más simbólica de los Estados Unidos. Nacido como un instrumento para promover el turismo, y con un estilo claramente pop, con el paso del tiempo y sobre todo tras los eventos del 11-S ha entrado en el imaginario colectivo como un símbolo de solidaridad, admiración y respeto no solo por la ciudad sino por sus habitantes.

I ♥ NY

Un par de datos curiosos:
  • - Glazer pensaba que la campaña duraría un par de meses y realizó el trabajo como un pro-bono
  • - La edición del logo tras el 11-S tiene una mancha oscura "al sur" del corazón debido a que ese es el lugar de ubicación de las Torres Gemelas, es decir al sur de Manhattan.
  • - Otro dato curioso pero que a nadie le va a interesar es que tengo un pin del logo sobre mi monitor hace tres años. ¿Será mi brújula?
«I wanna wake up in a city, that doesn't sleep
And find I'm king of the hill - top of the heap»
Via: Vecindad Gráfica
Links: I ♥ NY (wikipedia)

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SURFACE - BLUE SCREEN

Friday, June 01, 2007

You see it first here, at A Scanner Darkly, hehehe

SURFACE - BLUE SCREEN
Not again! - Dude, where's my coffee?


Update: 21st june 07
New Surface's parody at youtube.

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