KAVINSKY - TESTAROSSA AUTODRIVE

Tuesday, July 31, 2007


French electro artist Kavinsky, video of the song 'Testarossa Autodrive'
Directed by Jonas&François [we already know them from this music video ;)]


Via: Motionographer
Link: Kavinsky [MySpace]

Labels: ,

FURNITOSIS

Furnitosis


* Furnitosis [fur-ni-toh-sis] "A condition born from ill-fitting, unsightly office furniture. Symptoms include curvature of the spine hunching, fatigue, dementia, disillusionment, headache, shame, sagging and unplanned guttural noises."

* Muebletosis [mue-ble-to-sis] "Una condicion nacida de muebles de oficina incómodos y poco sentadores. Los sintomas incluyen, curvatura de la espina dorsal por permanecer agachado, fatiga, demencia, desilución, dolor de cabeza, vergüenza, encorvadura y sonidos guturales no planeados."


I SO could be one of the models in that pic. Everyday I look the zimmer of my grannie with more affection.

Podría ser perfectamente cualquiera de los modelos en esa foto. Cada dia miro con más afecto al andador de mi abuelita.

Via: NOTCOT

Labels:

YOU KNOW THAT YOU'RE A DESIGN WHORE WHEN...

1. You generally work till late (like hookers)
2. You're more productive by night (like hookers)
3. They pay you to make the client happy (like hookers)
4. You charge by the hour but your time extends till the client is done. (like hookers)
5. Despite your good in what you do, you're never proud of it. (like hookers)
6. You're rewarded to accomplish your client's fantasies. (like hookers)
7. It is hard to have or feed your family. (like hookers)
8. When someone asked about what you do, you can't explain it. (like hookers)
9. Your friends tends to keep away from you, and you only hung out with others of your kind. (like hookers)
10. Your client pays for the hotel bill and the labour hours. (like hookers)
11. Your capacity is tested with awful tasks. (like hookers)
12. Your client always wants to pay less and request for you to performed wonders. (like hookers)
13. Each day when you get up, you say "I refuse to do this my entire life". (but you know you will, like hookers)
14. Without knowing the problem your client expect for you to give them the advise that they need for. (like hookers)
15. If anything goes wrong it's always you're fault. (like hookers)
16. You have to give "free services" to your relatives, bosses and friends. (like hookers)

Now, the question is: are you a graphic designer or a ... ?


SABÉS QUE SOS UNA PUTA DEL DISEÑO CUANDO...

1. Generalmente trabajás hasta tarde. (Como las putas)
2. Generalmente sos más productivo por la noche.(Como las putas)
3. Te pagan para mantener al cliente feliz.(Como las putas)
4. Cobrás por hora pero tu tiempo se extiende hasta que los clientes terminan.(Como las putas)
5. Aunque sos bueno, nunca estás orgulloso de lo que haces.(Como las putas)
6. Te recompensan por satisfacer las fantasías de tus clientes.(Como las putas)
7. Es difícil tener y mantener una familia.(Como las putas)
8. Cuando te preguntan en qué trabajás y no lo podés explicar.(Como las putas)
9. Tus amigos se distancian y solamente andás con otros iguales a vos. (Como las putas)
10. El cliente paga tu cuenta del hotel y por horas trabajadas (Como las putas)
11. Evalúan tu "capacidad" con horribles pruebas (Como las putas)
12. El cliente siempre quiere pagar menos y encima quiere que hagas maravillas. (Como las putas)
13. Cada día al levantarte decís "No voy a hacer esto toda mi vida!". (pero sabés que lo harás, como las putas)
14. Sin conocer nada de su problema los clientes esperan que les des el consejo que necesitan. (Como las putas)
15. Si las cosas salen mal es siempre tu culpa.(Como las putas)
16. Tenés que brindarles servicios gratis al jefe, amigos y familiares. (Como las putas)

- Ahora, la preguntas es: ¿sos un diseñador gráfico o una...?

Via (Readapted and translated from a post of): Daimon&Design | Inconciencias

Labels:

INGMAR BERGMAN 1918-2007

Monday, July 30, 2007


The Seventh Seal - 1597


"Film as dream, film as music. No art passes our conscience in the way film does, and goes directly to our feelings, deep down into the dark rooms of our souls."

[El cine como sueño, el cine como música. No existe arte alguno que pase por nuestra conciencia en la forma que lo hace el cine, va directo a nuestros sentimientos, en lo profundo de las salas oscuras que son nuestras almas]

Ingmar Bergman

Labels:

10 STEPS TO GREAT LOGO DESIGN

Sunday, July 29, 2007

[10 pasos para un gran diseño de logo]
01. Sketch (boceta)
02. Sketch again (boceta de nuevo)
03. And again (y de nuevo)
04. Don’t worry about mistakes (no te preocupes por los errores)
05. Sketch with pencils (boceta con lápices)
06. Sketch with pens (boceta con tinta)
07. Sketch indoors (boceta adentro)
08. Sketch outdoors (boceta afuera)
09. Sketch fast (boceta rápido)
10. Keep on sketching (sigue bocetando)
Via: DavidAirey

Labels:

IF GRAPHIC DESIGN WAS LIKE THE MOVIES...

Thursday, July 26, 2007

"If graphic design was like the movies every brochure would need an extra couple of pages at the back. Just think, at the end of every movie everyone from the top movie stars down to the person who made the coffee gets a credit. If in the graphic design world we took a leaf out of their book, there would be the designer, the printer, the paper supplier, the ink supplier, the photographer……. down to the shop where you bought your layout pad."

("Si el diseño gráfico fuera como las películas cada brochure necesitaría un par de páginas extras al final. Pensalo, al final de cada película todos reciben crédito desde la estrella protagónica hasta el que hace el café.
Si en el mundo del diseño gráfico sacamos una hoja de su libro (si seguimos su ejemplo), habria que poner al diseñador, al imprentero, al proveedor de papel, al proveedor de tinta, al fotógrafo, .... hasta la tienda donde compraste el layout pad")
Via: GraphicDesignBlog

Labels:

TYPE IS WHAT LANGUAGE LOOKS LIKE...

* Animación basada en un texto de la diseñadora Ellen Lupton.

* Animation based on a short piece by the design critic Ellen Lupton.



"A good typographer is someone who comunicates a point of view with skill and imagination, and makes the type taste good! [Jeffrey Keedy]"

("Un buen tipógrafo es alguien que comunica un punto de vista con habilidad e imaginación, y hace que la tipografía sepa bien! [Jeffrey Keedy]")
Via: DesignCultures

Labels: ,

LETTERPRESS PUTS A BITE INTO PAPER

Wednesday, July 25, 2007

* am I the only one who thinks that this kind of mini-video-documentary are like porn for graphic designers?
The fetish of fonts and typography is never appreciated enough.

* ¿Soy el único que cree que estos mini-documentales en video son como porno pero para Diseñadores Gráficos?
Al fetiche de las fuentes y tipografías nunca se lo aprecia lo suficiente.


Via: DavidTheDesigner

Labels: ,

ONCE UPON A TIME IN THE WOODS

* Soy un fanático de la animación mediante la técnica del rotoscopio y cuando encontré éste corto de Benjamin Arthur, no pude evitar postearlo.

* As a Rotoscoping fan that I am, I couldn't avoid the urge to post this short film by Benjamin Arthur.
"A rotoscoped animation using unscripted footage from a hike in the woods with my 8 year old brother Julian. I rotoscoped it by hand drawing every frame, using a wacom tablet, even the titles."

"Una animación rotoscópica usando una filmación sin guión de una excursión al bosque con Julian, mi hermano de 8 años. Lo rotoscopeé dibujando a mano cada fotograma, usando una tableta Wacom, incluso para los títulos."

Labels: ,

HOW A DESIGNER GROWS: THE CHART

Tuesday, July 24, 2007

* How a designer grows: Changes in a designer's self-worth/knowledge over time.

* Cómo crece un Diseñador: Cambios en la autoestima/conocimientos de un Diseñador a través del tiempo.



Click on the image for the full size image - download (420×1599 pixels – 58KB)

Via: ConsumeDaily.com (see the original chart over here.)

Labels:

THIS TIME (I'M GONNA TRY IT MY WAY) - DJ SHADOW

Sunday, July 22, 2007


Dj Shadow - This Time (I'm Gonna Try It My Way)


Lyrics:
In the beginning, well, I didn’t know
As time passed on still didn’t know
I didn’t know

But this time, this time
I’m gonna try it my way
I’m gonna live life my way

This time, this time
I’m gonna try it my way
I’m gonna live life my way

Well, I didn’t know, just couldn’t see
The memories of past failures
Like a shadow haunting me

But this time, this time
I’m gonna try it my way
I’m gonna try it my way

Yeah this time, this time
I’m gonna try it my way
I’m gonna live life my way

There was a dream
I wanted to come true
But dreams
You know they need to be followed through

That’s why this time, this time
I’m gonna try it my way
I’m gonna try it my way

Yeah this time, Oh, this time
I’m gonna try it my way
I’m gonna live life my way


Via: con C de arte
Links: DjShadow

Labels: ,

THE MARRIAGE

Friday, July 20, 2007

«The definition of the design problem comes from understanding the essence of the variables, but the solution evolves through the application of constants, principles of design that hold true in every case. The resulting design should be a marriage of the constants and the variables.»

("La definición del problema de diseño surge de entender la esencia de las variables, pero la solución evoluciona a través de la aplicación de constantes, principios del diseño que se sostienen firmemente en cada caso. El diseño resultante debería ser un matrimonio entre las constantes y las variables.")
John Portman

Labels: ,

ROBERTO FONTANARROSA (1944 - 2007)

Thursday, July 19, 2007

* Roberto Fontanarrosa uno de los humoristas gráficos más importantes de Argentina murió hoy tras una larga enfermedad neurológica que últimamente lo había alejado de los lápices pero no de sus tiras que continuaron publicándose gracias a la ayuda de sus colegas.

Fontanarrosa y sus personajes


Su característica más valiosa era su increíble sentido del humor que no solo canalizaba a través de sus personajes sino también en cada intervención mediática en la que participaba, como su disertación (ahora tanto legendaria como memorable) en el Congreso Internacional de la Lengua Española, realizado en Rosario, abogando por las "malas palabras".

* Roberto Fontanarrosa one of the most recognized cartoonist (or graphic humorist) of Argentina, pass away today after a long neurological disease which was the cause of his distance from the pencils but yet not from his comic strips that continued being published with the aid of his colleagues.

His most valued asset was his incredible humor which was not only canalized through his characters but in his own public persona or in every media interventions he was involved with. Like in his (now not only legendary but memorable) intervention at the International Congress of the Spanish Language in favor of the "bad words".


Video: LANACION.com | TN

Via: LANACION.com
Links: NegroFontanarrosa.com (sitio oficial)

Labels:

THE WHITE DESK

* "The Graphic Designer spend his time facing a white desk.
Where he does his best to be..."

* "El Diseñador Gráfico paso su día enfrentando a un escritorio en blanco.
Donde él hace lo mejor que puede para ser..."


Design motion: Benoit Lemoine & Cecile Boche.


* The Punch line kills me: "This animation is meant for "my mum"
Who really can't think what I'm doing during the day."

* La frase final me mata: "Esta animación está dedicada a "mi mami", quien realmente no puede imaginar que es lo que hago durante el día."

Via: evasèe

Labels:

THE BLOGGERS ANTHEM

Wednesday, July 18, 2007

Song by Sprites - "I Started A Blog Nobody Read"


Lyrics:
I started a blog which nobody read,
When I went to work I blogged there instead.
I started a blog which nobody viewed, it might be in cash but topics include….
● George Bush is an evil moron
● What’s the story with revolving doors.
● I’m in love with a girl who doesn’t know I exist.
● Nobody hates preppies any more.

I started a blog, but nobody came,
No issues were raised, no comments were made.
I started a blog which nobody read,
I’ll admit that it wasn’t that great. But if you must know here is what is said…
● 100 of my favourite albums.
● 200 people I can’t take.
● 400 movies I would like to recommend.
● 10 celebrities, four of whom I might assassinate.

I started a blog, I sent you the link,
I wanted the world and you to know what I think.

I started a blog but when I read yours it made me forget what I had started mine for.
Via: BuenosAiresdeDiseño | Fede55.com.ar
Link: Sprites (mySpace)

Labels: ,

COMPUTERS MAKE STUDENTS SLOPPY

Monday, July 16, 2007


"Veteran graphic design/typography and letterpress teacher from the London College of Printing: David Dabner talks... giving an insight into the principles of design, creative letterpress and why computers make students sloppy."

Via: SwissLegacy

Labels: ,

RATATOUILLE: CHARACTER DESIGN

Sunday, July 15, 2007

* A couple of days ago, Ana, her sister and I went to see the latest Pixar production. We went crazy about the story of the little rat who persuits his dream of become a chef in The City of Light. The Story, the characters, the dialogues, the cinematography, the editing, the textures, the detail level are absolutly fascinating.

* Hace unos días fuí con Ana y su hermana a ver la última producción de Pixar. Quedamos maravillados con la historia de la pequeña rata que persigue su sueño de convertirse en chef en La Ciudad Luz. La historia, los personajes, los diálogos, la fotografía, la edición, las texturas y el nivel de detalle son absolutamente fascinantes.

Ratatouille - Jason Deam


* Recently CGSociety published a profile of one the many artist involved in this production, Jason Deam, designer of the furcoated creatures and the humans. His story is really awsome, he start in the company from the very bottom, but it seems that pure talent always find a way to emerge.

* Recientemente CGsociety publicó una entrevista/perfil de uno de los muchos artistas innvolucrados con esta producción, Jason Deam, diseñador de las criaturas peludas y los humanos. su historia es realmente impresionante, él comenzó en la compañía desde muy abajo, pero parece que el talento verdadero siempre encuentra la forma de emerger.

Ratatouille - Jason Deam


"After graduating from CCAC (California College of Arts and Crafts), Deamer began working as a freelance artist. He wasn’t exactly a starving artist, but he struggled to pay his bills. "I had borrowed money to go to school", he says. "My student loans were costing me $500 a month."

"(...) it didn’t occur to me there would be any future for me at Pixar. I thought I’d just be moving furniture."

And, that’s what he did. Moved furniture, fetched sandwiches, made copies, sat at the front desk and walked through hallways filled with production art for ‘Monsters, Inc.’ and ‘A Bug’s Life.’ In his spare time, he doodled.

"I’m an obsessive compulsive doodler," Deamer says. "So when I was making color copies, I’d hold one of my drawings on top of the lid."

At Pixar, character design begins with pencil sketches. Sometimes the artists have a clear idea about the character, sometimes only a vague notion of the character’s personality.

The character designers drew thousands of pencil and marker sketches to refine the look of ‘Ratatouille’s 20 main characters (10 humans and 10 rats) and around 50 background characters. "We drew some of them a thousand times," says Deamer. "Some, only once."

"Después de graduarse en la CCAC (Facultad de Artes y Oficios de California), Deamer comenzó a trabajar como artista freelance. No se moría de hambre exactamente, pero luchaba para poder pagar sus cuentas. "Tuve que pedir dinero prestado para ir a la facultad", comenta. "Mis prestamos estudiantiles me costaban 500 dólares al mes."

"(...) No se me ocurrió que habría algún futuro para mí en Pixar. Pensé que solo movería muebles."

Y, eso fue lo que hizo. Movió muebles, preparó sandwichs, hizo fotocopias, se sentó en la recepción y caminó pr los pasillos que estaban cubiertos con el arte de producción de "Monsters, Inc" y "Bichos, una aventura en miniatura." En sus tiempo libre, hacia garabatos (bocetos).

"Soy un garabateador obsesivo-compulsivo," dice Deamer. "Así que cuando hacia fotocopias color, sostenía uno de mis dibujos encima de los demás."

En Pixar, el diseño de personajes comienza con bocetos a lápiz. A veces los artistas tienen una idea clara del personaje, a veces sólo una vaga noción de la personalidad de ese personaje.

Los diseñadores de personajes dibujan miles de bocetos a lapiz o marcador para refinar el look de los veinte personajes de 'Ratatouille' (diez ratas y diez humanos) y cerca de cincuenta personajes de fondo (extras). "Dibujamos algunos (de los personajes) miles de veces," comenta Deamer. "Algunos, sólo una vez."
The complete CGSociety interview with Jason Deam, over here.

Labels: ,

zZz - Grip

Friday, July 13, 2007

zZz is a drum and organ duo with base in Amsterdam.


zZz is playing Grip, directed by Roel Wouters a.k.a. Xelor


Link: Soundofzzz.com

Labels:

I THINK I HAVE AN ULCER

* Maggie Martz es la autora de "I think I have an ulcer" (Creo que tengo una úlcera) increíble tira cómica que relata las desventuras de una estudiante de diseño y su lucha contra el mundo.

* Maggie Martz is the author behind the comic strip "I think I have an ulcer" that narrates the misfortune of a design student and her struggle with the rest of the world.

I THINK I HAVE AN ULCER #1

* Puedo afirmar con toda propiedad que esta tira cómica podría estar basada en mi vida perfectamente, y tengo las fotos de mi video-endoscopía para probarlo y esto no es broma.

*I can affirm, with all certainty, that comic strip could be perfectly based in my own life, and I've got the photos of my video-endoscopy to prove it, and I'm not joking here.

Via: The Graphic Student

Labels: ,

SAUL BASS ANIMATED GEM

Thursday, July 12, 2007

* Is, Mr. Saul Bass do I need to say more? (Classical antiquity segmet is priceless.)

* Es el Sr. Saul Bass, necesito agregar algo más? (El segmento de la antigüedad clásica es increíble)


'Why Man Creates' - A Short film by Saul Bass (5 min. preview)

* Para más referencias pueden leer éste post que publiqué hace bastante.
* For more references you can check this old post [spanish only].

Via: Core77

Labels: ,

USER QUESTIONS FOR THE NEW APPLE iPHONE

Tuesday, July 10, 2007

* Para los que no pueden esperar para tener un iPhone en sus manos (yo me incluyo), éstas son 6 preguntas que nos gustaría saber la respuesta.

* For those ones who can't wait to grab an iPhone (me included), these are 6 questions that we'd like to know the answer.

is it scratch resistant?what if you have really, really, really big thumbs?
is it smash-proof?is it anti-static?
is it water-resistant?is it middle-earth-proof?
Click for the full size images


I believe that the last one is pretty accurate, will we ALL end up hooked like Gollum with the damn thing iPhone? The answer is YES!

Via: TOYSREVIL'S I LIKE TOYS

Labels: , ,

DESIGN IS CHANGING. ARE YOU?

Monday, July 09, 2007

Design is changing in myriad ways. Are you?
by Kevin McCullagh (the complete article over here. Al final mi traducción)

"Hidden Assets.
A big mistake designers make when evaluating their career options is to focus too narrowly on their most obvious and tangible craft skills, such as sketching, software skills or styling abilities. Widening their focus to include more indefinable cognitive talents can broaden horizons.

For example, here are four intangible assets that good designers tend to share:

1. Interpretation.
Many designers are multi-lingual in different fields, they are fluent in consumer trends, marketing, manufacturing, and technology—designers as corporate polyglots if you will. This familiarity with functions across the organization and the ability to translate and make connections between them is a much-underrated talent.

2. Tangibility.
Many firms are plagued by articulate and persuasive 'smart talkers' who sound good in meetings, but get bogged down in abstract complexities. Whether it be by capturing a thought in a meeting with a sketch or quickly lashing together a physical or digital mock-up, designers are good at 'making it real.'

3. Synthesis.
Not only do designers specialize in being generalists, they tend to be good at making new connections, pulling together threads from different fields and integrating them into a new whole. These latter day renaissance men and women are in demand by strategy departments, who prize the ability to tackle complex problems through synthesis and expert assumptions.

4. Resolution.
Some of the smartest execs get bogged down in the messy process of implementation. Good designers are smart at turning knowledge into action—they solve problems, resolve tensions, draw tangible and practical conclusions, and hit deadlines. Designers live by real world limits. As Charles Eames famously stated, "Design depends largely on constraints."

Via:


El Diseño está cambiando en una infinidad de formas. ¿Vos, lo estás haciendo?
por Kevin McCullagh (el artículo completo lo puede encontrar por acá.)

"Bienes ocultos.
Un gran error que cometen los diseñadores cuando evaluan las opciones de sus carreras es enfocarse en forma ajustada y en demasia a sus habilidades más obvias y tangibles, como bocetar, habilidades con el software o en algún estilo. Ampliar su foco para incluir más talentos cognitivos inclasificables pueden ampliar horizontes.

Por ejemplo, aquí hay cuatro bienes intangibles que los buenos diseñadores tienden a compartir:

1. Interpretación.
Muchos diseñadores son multilingües en diferentes campos, son fluídos en tendencias de los consumidores, en marketing, en manufacturación y en tecnología. Los diseñadores son corporaciones políglotas si se quiere. Esta familiaridad con las funciones que cruzan las organizaciones y su habilidad para traducirlas y conectarlas es un talento infra valorado.

2. Tangibilidad.
Muchas firmas están plagadas por "charlatanes" muy articulados y persuasivos que hablan bien en las reuniones, pero que se quedan empantanados en complejidades abstractas.
Ya sea captando un pensamiento en una reunión con un boceto o maquetando rápidamente en forma física o digital, los diseñadores son buenos en "convertir esas ideas en realidad."

3. Síntesis.
No solo los diseñadores se especializan en ser generalistas, ellos tienden a ser buenos en encontrar nuevas conexiones, reuniendo conceptos de diferentes campos integrandolos en un todo. Estos hombres y mujeres del renacimiento son muy demandados en los departamentos de estrategia, que se precian de su habilidad para resolver problemas complejos a traves de la síntesis y la experta presunción.

4. Resolución.
Algunos de los ejecutivos más inteligentes quedan empantanados en el desprolijo proceso de la implementación. Los buenos diseñadores son capaces en convertir conocimiento en acción, ellos solucionan problemas, resuelven tensiones, dibujan soluciones prácticas y tangibles y llegan a la fecha de cierre. Los diseñadores viven según los limites del mundo real. Como reza la famosa frase de Charles Eames, "El diseño depende en gran medida de las restricciones."

Labels:

WHAT IS GRAPHIC DESIGN?


Low tech, High concept for an small video. Enjoy.

Via:TheGraphicDesignStudent

Labels:

CUARTETO DE NOS

Thursday, July 05, 2007

*"El cuarteto de nos" banda con base en Uruguay y su último single "Ya no sé que hacer conmigo". Ideal para fans del rock latino alternativo y amantes de las tipografías en general.

*Uruguay based band "El cuarteto de nos" and their latest single "Ya no sé que hacer conmigo" ("I just don't know what to do with myself", not related in any way with the WhiteStripes song). Ideal for latin-indie rock fans[slash]fontlovers


Video-clip developed by uruguayan studio Milagrito films

Links: El cuarteto de nos (sitio oficial)
Via: MuyLindoTodo

Labels: ,

HBO INTRO: BEHIND THE SCENES

*ahhh esos recuerdos de los '80s. Cuando los motion graphics hechos a mano dominaban el panorama.

*ahhh those memories from the '80s. When "hand-made-motion-graphics" reigned supreme.



10 mins video/documentary

PLEASE!, check the "state of the art technology" near 8:15.
Via: LoveCreative

Labels:

DESIGNERS CAN BE CEOs

Wednesday, July 04, 2007

"CEOs MUST BE DESIGNERS, NOT JUST HIRE THEM"

*No pensaba que iba a vivir lo suficiente para ver un titular como este. Alguien lo tenía que decir alguna vez!

*I never thought I would live to see a headline like that. Eventually, somebody had to say it!

Bruce Nussbaum's article

Really lucid article by Bruce Nussbaum at Business Week


"I gave a speech at Innovation Night at the Royal College of Art in London on Tuesday and here it is. It's my latest thinking on innovation and design. There are a number of bottom lines in it but perhaps the most important is that I now believe that CEOs and managers must know Design Thinking to do their jobs. CEOs must be designers and use their methodologies to actually run companies. Let me be even more precise. Design Thinking is the new Management Methodology. There are a growing number of insightful folks with great blogs who are saying the same thing and I'll be linking to them and having a deep conversation with them in the future..." continues over here.

WARNING: read the whole thing (totally worthy) : Controversy is served!
Via: Tumbl.us

Labels:

10 TIPS DE UN DISEÑADOR DE LA VIEJA ESCUELA

Monday, July 02, 2007

Ten tips from an old-school designer
Original article from CreativeBits
(Más abajo mi traducción del artículo)

1. Unplug from time to time.
Get away from the computer and draw, paint, make something or take some photos. Do this often. It will keep you sharp. The computer is arguably the most useful tool to designers nowadays, but in contrast, we've managed to design beautiful things for thousands of years without them. I've noticed a recent surge in the "lo-fi" approach to many international campaigns as of late and less dependence on beveled edges and literally everything throwing a drop shadow. If you sit in front of a monitor and design, try a sketchbook instead. Trust me on this. Good stuff happens.

2. Play with Ink.
I believe that spot color has been sold short by the design community as a whole. Maybe it's just easier to go 4-color on every print job, but it takes a bit of understanding of how inks work before you can really be bold and start breaking the rules a bit and try something different. Try talking your client into a 2-color plus metallic and a spot varnish. Printers live for this kind of stuff.

3. Turn Down Some Work. It's ok.
Every job you accept for each client you have sets precedence for the next job they might offer you. Really... there are clients that you might should send to your competitor. You're thinking of them right now, aren't you? When I first started freelancing, I took everything that came in. Today, I'm somewhat selective and I enjoy my work more. Turning down work that may be "not-so-appealing" is quite refreshing. Especially if it's a rush-job.

4. Keep Learning.
Set aside some time to just learn. Maybe new software, new techniques, watch some tutorials, or read some industry publications. Take the day off and just soak it all in. Try your hand at an art form that you've never considered. It's all about expanding your horizons and sharpening your skills. So turn off the phone and re-read that manual. You just might learn something new.

5. Be cool to work with.
All work and no play makes Jack a dull boy. Most of my clients are stuck in corporate offices or a cubicle somewhere and although it's good to keep a professional attitude, designing should be fun. I learned at an early age that artists are generally expected to be a bit weird, and it doesn't hurt to oblige this notion from time to time. If you can make a simple project exciting for someone stuck in a cubicle, your number will be on their speed-dial.

6. Educate your clients.
I always get a kick out of reading "stupid client" stories. We've all had them. But don't forget that it only takes a minute or two to explain what's what to someone who may not completely understand. Your clients should know enough about the processes we go through to make their work look good so that when the bill arrives, they understand what they are paying for. Many times, clients make stupid assumptions because they simply don't understand. This doesn't make them stupid, just uneducated. So try and explain things. If they won't listen, then you can call them stupid with assurance.

7. Fail Forward.
Try something new and screw it up with grace. Most everything that we have today is a direct-result of miserable failure and new attempts. From the electric light, to open-source software, it's all been trial and error. So don't be intimidated to try something different just because you might fail. Chances are that you will, and if so, try again.

8. Handle your business.
We creative types tend to let the business aspect of what we do slide a bit more than we should. Speaking for myself, I'd much rather be slinging ink or splitting pixels than composing invoices and paying bills. Today, much of my business practices are automated simply because I hate doing that stuff. But I would encourage you to take time daily to check on the books, your schedule, and keep your business in order. Benjamin Franklin, who also had a passion for slinging ink, once said, "Drive thy business; let it not drive thee." Enough said.

9. Go out in the "Big Room."
You know... The one with the trees and clouds and other people in it. I admit, I'm bad about this one. I've gone for days without leaving the studio and weeks on-end without interacting with strangers. Let's face it. Most design work is a solitary task, but it does the spirit good to get out and see if anything has changed since the last time you went out.

10. Pass it on.
Ten years from now, you'll (hopefully) be wiser than you are right now. And if this is the case, pass it on. I have no idea where that old screen printer from my youth is, but I shudder to think where I'd be today if he hadn't taken the time to teach me what he knew. He sparked a lifetime career in less than 30 minutes, and who knows? Maybe you can do the same.



1. Desenchúfate de vez en cuando.
Aléjate de la computadora y dibuja, pinta, toma algunas fotos o haz algo diferente. Hacer esto seguido te mantendrá enfocado. La computadora es, indiscutiblemente, le herramienta más útil para los diseñadores en estos días, pero en contraste, nos hemos arreglado para diseñar cosas hermosas por miles de años sin ella. Recientemente me he dado cuenta de una tendencia en el enfoque de varias campañas internacionales donde el "bajo perfil" es cada vez mas valorado, dependendiendo cada vez menos en el uso de los "bordes biselados" o la aplicación a practicamente casi todo de un "drop-shadow". Si te sentás frente al monitor y diseñas, tratá de bocetar antes. Confia en mi. Las cosas buenas suceden.

2. Juega con tinta.
Creo que la idea de "la mancha de color" le ha sido vendida a la comunidad de los diseñadores como un todo. A lo mejor es mas fácil usar 4 colores en todos los trabajos de imprenta, pero toma un cierto entendimiento en cómo funcionan las tintas antes de que puedas ser valiente y empezar a romper las reglas un poco y tratar de hacer algo diferente. Intentá hablar con tu cliente para hacer cosas a dos colores más una tinta metalizada y un barniz sectorizado por ejemplo. Los imprenteros viven para hacer este tipo de cosas.

3. Rechazar algunos trabajos no es algo malo.
Cada trabajo que aceptás por cada clientes que obtenés sienta un precedente para el próximo trabajo que te ofrezcan. De verdad... existen algunos clientes a los que es mejor enviarlos a tu competencia. Te acabas de acordar de unos cuantos con los que podés hacer eso, no? Cuando comencé mi trabajo como freelance, aceptaba todos los trabajos que me ofrecían. Hoy de alguna manera soy mas selectivo y disfruto más de mi trabajo. Rechazar algunos trabajos que puedan ser "no muy atractivos" es muy reconfortante. Espacialmente si son de esos trabajos que aparecen a las apuradas.

4. Sigue aprendiendo.
Reserva algo de tu tiempo para simplemete aprender. A lo mejor software nuevo, nuevas técnicas, ver algunos tutoriales, o leer publicaciones relacionadas con la industria. Tómate el día y empápate de todo ello. Pruebate en alguna forma de arte que no habías considerado antes. Todo se trata de expandir tus horizontes y afilar tus habilidades. Asi que apaga el teléfono y relee ese manual. A lo mejor aprendés algo nuevo.

5. Se alguien cool con el que se pueda trabajar.
Mucho trabajo y poca diversión convirtieron a Jack en un chico aburrido. La mayoria de mis clientes estan atrapados en oficinas corporativas o en algun cubículo en algun lugar y aunque es bueno mantener una actitud profesional, el diseñar debe ser algo divertido. He aprendido a una edad temprana que se espera que los artistas sean un poco raros o locos, y no hace mal hacer cumplir esta noción de vez en cuando. Si vos podés hacer que un simple proyecto sea algo excitante para alguien que esta atrapado en un cubiculo, tu numero telefonico aparecerá en la agenda de esa persona.

6. Educa a tus clientes.
Siempre me divierte leer sobre esas historias que empiezan diciendo "un estúpido cliente dijo..." Todos nos hemos reido con ellas. Pero no olviden que toma un minuto o dos el explicar algo que para alguien pueda ser difícil de entender. Tus clientes deberían saber lo suficiente acerca de los procesos por los que pasamos para que su trabajo se vea bien, así para que cuando les llegue nuestra factura, entiendan que están pagando. Muchas veces, los clientes hacen suposiciones estúpidas por que simplemente no entienden. Esto no los hace estúpidos, sino simplemente incultos (o ignorantes sobre ese tema en particular). Asi que trata de explicar las cosas. Si ellos no te escuchan, recien entonces los podes llamar estúpidos con toda seguridad.

7. Equivocarse hacia adelante.
Trata algo nuevo y arruinalo con clase. La mayor parte de las cosas que tenemos hoy en día son el resultado directo de equivocaciones miserables y nuevos intentos. Desde la luz eléctrica al software Open-Source, todo ha sido resultado de la prueba y el error. Así que no te sientas intimidado al probar algo diferente solo por que puedas llegar a estar equivocado. Las chances están a tu favor, y si no, inténtalo de nuevo.

8. Maneja tu negocio.
Nosotros, los del tipo creativo, tendemos a dejar la parte del "negocio" en lo que hacemos un poco de lado, mas de lo que debiésemos. Hablando desde mi perspectiva, prefiero desparramar tintar y dividir pixeles antes que confeccionar facturas o ir a pagar recibos. Hoy, la mayor parte de ese aspecto en mi estudio esta automatizado, simplemente por que odio encargarme de hacer ese tipo de cosas. Pero los alentaría a que se tomen el tiempo diariamente en revisar los diarios contables, su agenda y mantener el negocio en orden. Benjamin Franklin, que también tenia una pasión por desparramar tinta, una vez dijo: "Maneja tu negocio, que el no te maneje a ti". No hace falta decir más.

9. Yendo a la "Habitación Grande"
Ya sabés a qué me refiero... Ese cuarto con árboles, nubes y gente en el. Lo admito, soy malo para este tipo de cosas. Me retraigo por días sin salir del estudio y semanas sin interactuar con desconocidos. Enfrentémoslo. el trabajo del diseño es una tarea solitaria, pero hace bien al espíritu salir y ver si las cosas han cambiado desde la última vez que lo hicimos.

10. Transmítelo.
En diez años, serás (con suerte) más sabio de lo que eres hoy en dia. Y si ese es el caso, transmítelo. No tengo idea donde esta ese viejo imprentero que me enseñó durante mi juventud, pero me estremecería pensar donde estaría yo hoy si él no se hubiese tomado el tiempo de enseñarme lo que sabía. Él incentivó una carrera que duraría una vida en menos de 30 minutos, ¿Quién sabe?, a lo mejor vos podes hacer los mismo por alguien más.

Labels:

← PREVIOUS

NEXT →