DESIGN CAN MAKE YOU HAPPY

Sunday, June 17, 2007

- El diseñador gráfico Stefan Sagmeister habla sobre el diseño y la felicidad en TED (Technology, Entertainment, Design).

- Graphic Designer Stefan Sagmeister talks at TED about Design and happyness.


[15 mins. video]


The words of Stefan really moved me, so, I would like to underline the lists that he made during the talk.

List about the things he likes about designing
"Can I do more of the things that I like doing in design? and less of the ones that I don't like to be doing?"

  • - Thinking about ideas and the content freely - with the deadline far away.
  • - Working without interruption on a single project.
  • - Using a variety of tools and techniques.
  • - Travelling to new places.
  • - Working on a project that matter to me.
  • - Having things come back from the printer down well.

List about the things he have learned in life (so far)
"... that contained all the things that I felt I've learned in my life so far."

  • - Complaining is silly. Either act or forget.
  • - Thinking life will be better in the future is stupid. I have to live now.
  • - Being not truthfull works against me.
  • - Helping others helps me.
  • - Organizing a charity group is surprisingly easy.
  • - Everything I do always come back to me.
  • - Drugs feel great in the beginning and become a drag later on.
  • - Over time I get used to everything and start taking it for granted.
  • - Money does not make me happy.
  • - Travelling alone is helpful for a new perspective in life.
  • - Assuming is stiffing.
  • - Keeping a diary supports my life development.
  • - Trying to look good limits my life.
  • - Worrying solves nothing.
  • - Material luxuries are best enjoyed in small doses.
  • - Having guts always works out for me.


Las palabras de Stefan me movilizaron por lo que quisiera subrayar las listas que hizo durante la charla.

Lista sobre las cosas que a él le gustan acerca del acto de diseñar
"¿Puedo hacer más de las cosas que me gusta hacer al diseñar? y menos de las que no me gustan?"

  • - Pensar sobre las ideas y el contenido libremente - Con la fecha de entrega lejos.
  • - Trabajar sin interrupciones en un solo proyecto.
  • - Usar una variedad de herramientas y técnicas.
  • - Viajar a nuevos lugares.
  • - Trabajar en un proyecto que importe para mi.
  • - Que las cosas vuelvan bien hechas de la imprenta.

Lista sobre las cosas que él a aprendido en la vida (hasta ahora)
"... que contenía todas las cosas que sentía que he aprendido hasta ahora en mi vida."

  • - Quejarse es tonto. O se actúa en consecuencia o se lo olvida.
  • - Pensar que la vida será mejor en el futuro es estúpido. Tengo que vivir ahora.
  • - No ser honesto funciona en contra de mí.
  • - Ayudar a otros me ayuda.
  • - Organizar un grupo de caridad es sorprendentemente fácil.
  • - Todo lo que hago siempre vuelve hacia mi.
  • - Las drogas se sienten genial al principio pero se convierten en un obstáculo mas adelante.
  • - Con el tiempo me acostumbro a todo y comienzo a darlo por sentado.
  • - El dinero no me hace feliz.
  • - Viajar en solitario es útil para tener una perspectiva nueva en la vida.
  • - Prejuzgar te vuelve rígido.
  • - Llevar un diario ayuda al desarrollo de mi vida.
  • - Tratar de verme bien me limita.
  • - El preocuparse no resuelve nada.
  • - Los lujos materiales se disfrutan más en pequeñas dosis.
  • - Tener valor siempre me funciona.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

← PREVIOUS

NEXT →