DESIGN IS CHANGING. ARE YOU?

Monday, July 09, 2007

Design is changing in myriad ways. Are you?
by Kevin McCullagh (the complete article over here. Al final mi traducción)

"Hidden Assets.
A big mistake designers make when evaluating their career options is to focus too narrowly on their most obvious and tangible craft skills, such as sketching, software skills or styling abilities. Widening their focus to include more indefinable cognitive talents can broaden horizons.

For example, here are four intangible assets that good designers tend to share:

1. Interpretation.
Many designers are multi-lingual in different fields, they are fluent in consumer trends, marketing, manufacturing, and technology—designers as corporate polyglots if you will. This familiarity with functions across the organization and the ability to translate and make connections between them is a much-underrated talent.

2. Tangibility.
Many firms are plagued by articulate and persuasive 'smart talkers' who sound good in meetings, but get bogged down in abstract complexities. Whether it be by capturing a thought in a meeting with a sketch or quickly lashing together a physical or digital mock-up, designers are good at 'making it real.'

3. Synthesis.
Not only do designers specialize in being generalists, they tend to be good at making new connections, pulling together threads from different fields and integrating them into a new whole. These latter day renaissance men and women are in demand by strategy departments, who prize the ability to tackle complex problems through synthesis and expert assumptions.

4. Resolution.
Some of the smartest execs get bogged down in the messy process of implementation. Good designers are smart at turning knowledge into action—they solve problems, resolve tensions, draw tangible and practical conclusions, and hit deadlines. Designers live by real world limits. As Charles Eames famously stated, "Design depends largely on constraints."

Via:


El Diseño está cambiando en una infinidad de formas. ¿Vos, lo estás haciendo?
por Kevin McCullagh (el artículo completo lo puede encontrar por acá.)

"Bienes ocultos.
Un gran error que cometen los diseñadores cuando evaluan las opciones de sus carreras es enfocarse en forma ajustada y en demasia a sus habilidades más obvias y tangibles, como bocetar, habilidades con el software o en algún estilo. Ampliar su foco para incluir más talentos cognitivos inclasificables pueden ampliar horizontes.

Por ejemplo, aquí hay cuatro bienes intangibles que los buenos diseñadores tienden a compartir:

1. Interpretación.
Muchos diseñadores son multilingües en diferentes campos, son fluídos en tendencias de los consumidores, en marketing, en manufacturación y en tecnología. Los diseñadores son corporaciones políglotas si se quiere. Esta familiaridad con las funciones que cruzan las organizaciones y su habilidad para traducirlas y conectarlas es un talento infra valorado.

2. Tangibilidad.
Muchas firmas están plagadas por "charlatanes" muy articulados y persuasivos que hablan bien en las reuniones, pero que se quedan empantanados en complejidades abstractas.
Ya sea captando un pensamiento en una reunión con un boceto o maquetando rápidamente en forma física o digital, los diseñadores son buenos en "convertir esas ideas en realidad."

3. Síntesis.
No solo los diseñadores se especializan en ser generalistas, ellos tienden a ser buenos en encontrar nuevas conexiones, reuniendo conceptos de diferentes campos integrandolos en un todo. Estos hombres y mujeres del renacimiento son muy demandados en los departamentos de estrategia, que se precian de su habilidad para resolver problemas complejos a traves de la síntesis y la experta presunción.

4. Resolución.
Algunos de los ejecutivos más inteligentes quedan empantanados en el desprolijo proceso de la implementación. Los buenos diseñadores son capaces en convertir conocimiento en acción, ellos solucionan problemas, resuelven tensiones, dibujan soluciones prácticas y tangibles y llegan a la fecha de cierre. Los diseñadores viven según los limites del mundo real. Como reza la famosa frase de Charles Eames, "El diseño depende en gran medida de las restricciones."

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