WHY DESIGN IS IMPORTANT?

Thursday, October 11, 2007

"Design thinking in business takes this problem solving aspect one step further. Now the tools and techniques from the field of design such as ethnographic research, rapid prototyping and conceptual brainstorming integrate with the pragmatic business frameworks of strategy, analysis and metrics to create and provide roadmaps for business innovation and competitive advantage. In this context, design has evolved away from traditional form giving to becoming an integral part of corporate strategy."

[La forma del pensar del diseño en el mercado lleva el aspecto de la resolución de problemas un paso adelante. Ahora las herramientas y las técnicas del campo del diseño como la investiación etnográfica, el rápido prototipado y las tormentas de ideas conceptuales integran, con los marcos estratégicos de un negocio pragmático, el análisis y la métrica que crean y proveen la hoja de ruta para la innovación en los negocios y en la ventaja competitiva. En este conexto, el diseño ha evolucionado lejos de la forma tradicional convirtiendose en una parte integral de la estrategia corporativa.]
Via: Core77
Link (the complete article is mandatory): Niti Bhan

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

← PREVIOUS

NEXT →